Grau d'Educació Primària a Blanquerna (FPCEE)

jueves, 19 de noviembre de 2009

Gimp, Audacity i Movie Maker, per què no?

Hola de nou!

El dia 21 d'octubre a classe de GiTIC vam començar a parlar sobre els diferents tipus d'extensions que ocupen el marc de les imatges:

JPG: imatges i dibuixos
GIF: imatges i dibuixos
PNG: imatges amb possibilitat de contenir vàries capes
BMP: imatges NO comprimides (tenen un pes més gran i no les utilitzarem)

Activitats

1. Canviar el pes d'una imatge més gran de 200 kb
2. Combinar en un fitxer vàries imatges (1200x900)
Per tal d'aconseguir-ho haurem de crear un nou document amb un "lienzo" de 1200x900
Anem al menú arxiu>nou ... etc
Despres, amb l'objectiu d'inserir 4 imatges haurem de buscar imatges que facin la meitat (600x450)

El resultat de la pràctica va ser el següent:


Per tal de fer la pràctica una mica diferent vaig buscar les imatges al Google imatges d'una mida quadrada (en aquest cas de 600x600) i les vaig introduir dins un quadre del GIMP de mida 1200x1200 i el resultat va ser el que veieu.

El collage el vaig fer de la neu i l'snowboard degut a que és un esport que a mi personalment m'agrada molt. He volgut fer una espècie de missatge a la gent que practica aquest tipus d'esport: "sempre s'ha de practicar amb cap". D'aquí ve la única imatge que no encaixa en aquest collage (el casc) però em serveix per transmetre el missatge.

Després d'una sessió a classe sobre el GIMP i l'AUDACITY (programari lliure) el dia 28 d'octubre, és a dir, a la setmana següent vam treballar aquests dos programes posant-los en pràctica junt a un editor de vídeos bastant conegut: Movie Maker.

Com tots tres programes (GIMP: editor d'imatges, AUDACITY: editor d'audio i MOVIE MAKER: editor de vídeo) m'havien semblat molt interessants i útils a l'hora de fer treballs i com a mètode d'unió de vàries assignatures em vaig proposar fer un vídeo com s'havia dit a classe però relacionat amb alguna assignatura més. En aquest cas l'assignatura escollida va ser la de Comunicació Oral, Escrita i Digital (COED). Vaig fer un muntatge on apareixia el text de la recitació que vaig fer a classe acompanyat de la meva veu recitant el poema i també acompanyat amb unes imatges que van descrivint una mica el que el poema va dient. Així va quedar el resultat. Espero que us agradi!


No hay comentarios:

Publicar un comentario